Tyrkisk restaurant har ordnet opp

BARE VELSTAND: Mattilsynet har konkludert med at Cappadocia igjen fortjener beste tilsynsresultat.

Cappadocia fikk smilefjeset tilbake

Etter å ha gjort endringer i rutinene fikk Capadoccia i Globusgården endelig smilefjeset på plass fra Mattilsynet.

Publisert Sist oppdatert

DRAMMEN: I slutten av oktober fikk den tyrkiske restauranten sur munn fra Mattilsynet på grunn av mangel på rutiner når det kommer til hygiene og sporing av varer. Dermed fikk de omsetningsforbud - og noen matvarer måtte destrueres.

- Cappadocia hadde dårlig orden og renhold. Håndvasken fungerte ikke, og det var muligheter for kryssforurensing. Det var også for dårlig skadedyrsikring og dårlige muligheter for å spore produktene tilbake til opprinnelse og produksjonstidspunkt, sier avdelingssjef for Mattilsynet i Drammensregionen, Rita Aina Kvennejorde.

Torsdag 8. november fikk Cappadocia i Globusgården smilefjeset tilbake etter ny inspeksjon.

Rutinene i orden

Daglig leder av Cappadocia, Fatma Ertas, sier til DRM24 at ting er under kontroll i restauranten igjen. 

- Vi manglet rutiner, og de har vi fått orden på. Håndvasken som ikke fungerte var i orden igjen allerede dagen etter Mattilsynet var her, sier daglig leder Fatma Ertas. 

Smilefjesordningen ble utarbeidet av Mattilsynet og lansert i 2016, og omfatter over 8000 restauranter og kafeer på landsbasis.

LES OGSÅ: Cappadocia fikk omsetningsforbud av Mattilsynet

SMILET PÅ PLASS: Smilene er tilbake både hos Mattilsynet og de ansatte på Cappadocia, her er det eier og kokk Harun Bahadir som er klar for å servere en rykende varm rett.
POPULÆR: Den tyrkiske restauranten har godt besøk alle dager i uka.
Powered by Labrador CMS