Mercedes med nytt hybrid-flaggskip i det norske markedet

Nye Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain kommer til Norge som ladbar hybrid. Bilen har forventet salgsstart på nyåret med en forventet pris på rett over en million kroner. De første modellene vil kunne sees på norske veier i løpet av våren 2025.

Publisert Sist oppdatert

BIL OG MOTOR: Det melder Mercedes Norge i en pressemelding.

- Det er med stor glede vi introduserer nye E-Klasse All-Terrain i Norge. Med firehjulstrekk, luftfjæring og tilhengerfeste som standard, i tillegg til en imponerende elektrisk rekkevidde, er dette et solid alternativ for de som ønsker en fremtidsrettet bil, men ikke er klare for å kjøre helelektrisk helt enda, sier Thorbjørn Myrhaug, direktør i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Ladbar hybrid med en rekkevidde på opptil 100 kilometer

Modellen som introduseres i Norge er E 300 de 4MATIC All-Terrain som er en ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer. Den kraftige drivlinjen har en systemeffekt på 313 hestekrefter og et systemdreiemoment på 700 Nm. Den elektriske motoren har en effekt på 129 hestekrefter og et dreiemoment på 440 Nm, og kraften er tilgjengelig i hastigheter opptil 140 km/t.

- E-Klasse er en modell med lange tradisjoner, og den nye utgaven kombinerer tidløs eleganse med banebrytende teknologi. Med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer, er det mulig for de aller fleste å tilbakelegge det meste av den daglige kjøringen helt elektrisk, avslutter Thorbjørn.

4MATIC firehjulstrekk og AIRMATIC luftfjæring er standardMed 4MATIC firehjulstrekk som standard og en bakkeklaring som er opptil 46 mm høyere enn standard E-Klasse, er All-Terrain ideelt utstyrt for kjøring på mer krevende underlag. Bilen har også AIRMATIC luftfjæring som standard. Dette systemet bruker sofistikert sensorteknologi og algoritmer som sikrer en jevn og behagelig kjøretur.

Med AIRMATIC luftfjæring opprettholder bilen konstant bakkeklaring uavhengig av bilens belastning samtidig som systemet tilpasser seg til forholdene etter behov. For å redusere luftmotstanden, og dermed forbedre drivstofføkonomien under kjøring, senkes bilen automatisk med 15 millimeter når hastigheten når 120 km/t og bilen er i COMFORT kjøremodus.

Unike designelementer

Utvendig er det ingen tvil om at dette er en All-Terrain, med designelementer som den unike grillen i fargen Iridium Silver, utformingen av støtfangeren foran, beskyttelsesplatene foran og bak og grå hjulbuer. Dette gir et distinkt utseende som fremhever terrengegenskapene.

Bilen har et bagasjeromsvolum på 460 liter, og legges baksetene ned er hele 1.675 liter til disposisjon. Seteryggene kan legges ned med en 40:20:40 fordeling og EASY-PACK elektrisk bakluke er standard.

Powered by Labrador CMS