
Aass representerer Norge under verdens største matmesse
Drammensølet er blant de norske merkevarene som er valgt ut til å representere Norge for en halv million besøkende.
DRAMMEN / TYSKLAND: Internationale Grüne Woche går av stabelen i Berlin i januar, og samler mat- og drikkevareprodusenter fra hele verden.
Aass Bryggeri, Økologisk spesialkorn, Bryllupsbygda, Sundvolden Hotel og Kleivstua er valgt ut til å representer Norge og Buskerud under messen, som samler 400-500.000 mennesker.
Gard Karlsnes, sjef for pilotbryggeriet hos Aass, deltar på messen som representant på den norske standen for første gang, og får med det en unik mulighet til presentere sin rike portefølje av øl til det tyske publikum.
Aass Bryggeri har i sin 183 år lange historie brygget mange millioner liter av tyske øltyper etter tysk bryggetradisjon på tyskprodusert utstyr.
Statlig satsing
Det er Landbruks- og matdepartementet som står bak satsingen i nært samarbeid med Innovasjon Norge og den norske ambassaden i Berlin.
- Deltakerne fremstår som representative og verdige aktører for en rasktvoksende næring med gode internasjonale og lokale muligheter. Det er med stolthet vi valgte ut de fem deltakerne fra Buskerud til dette internasjonale oppdraget, uttaler Fylkesmannen i Buskerud i en pressemelding.
Fakta om Internationale Grüne Woche 20. – 29. januar
- Har 400-500 000 besøkende hvert år
- 1 500 utstillere fra 60 land
- 5 000 journalister fra 70 land er ventet til Berlin
- Norges stand er på nærmere 400 kvm og vi deltar for 30. gang
- Arrangeres for 82. gang, og er en internasjonal møteplass for landbruk, mat og reiseliv
LES OGSÅ: Aass lager øl på konjakkfat
FØLG DRAMMEN LIVE24 PÅ FACEBOOK
