ANNONSE

FOTO: JØRN GRØNLUND

Rino Andersen starter opp i kommunikasjonsbransjen

Etter et liv i journalistikkens tjeneste starter Rino Andersen (56) opp eget selskap for å drive med PR og kommunikasjon.


Alexander Jansen

 23.11.18, kl. 20:44
 30.11.18, kl. 22:54


ANNONSE
ANNONSE

 

DRAMMEN: Drammenseren har blant annet bakgrunn som nyhetsredaktør i Nationen, samt journalist og redaksjonell ledelse i Drammens Tidende og Røyken og Hurums Avis. 

Nå har han startet selskapet Spinner Kommunikasjon AS for å slå mynt på «den andre siden» - fortrinnsvis i det lokale næringslivet.

- Vil skape noe nytt

Etter et år som næringlivsjournalist i Drammens Tidende er han nå tilbake der han startet - ikke for å avdekke og avsløre, men for å bidra til bedre lønnsomhet, ifølge han selv.

- Jeg ønsker å bruke mer av min kompetanse enn jeg kan som ren journalist. Så har jeg et ønske om å skape noe nytt, noe eget og hjelpe bedrifter til å bli mer lønnsomme, sier Andersen.

Digitalisering og risiko

Han mener mange bedrifter har for høy risiko.

- Det handler om hvordan de kommuniserer eller hvordan de ikke kommuniserer og hvordan de passer på sin merkevare i en digital verden. Digitalisering gir muligheter for økt salg, flere jobber og bedre lønnsomhet, men gir også større risiko. På kort tid kan merkevaren din ødelegges, sier Andersen.

Spinner Kommunikasjon skal «tilby tjenester innenfor PR, kommunikasjon, merkevarebygging og alt bedrifter kan trenge for å lykkes på nettet, fra websider til innholdsproduksjon».


FØLG DRAMMEN LIVE24 PÅ FACEBOOK

TILBAKE TIL FORSIDEN


ANNONSE