Sixt lanserer fast track i Norge

Sixt Bilutleie er første utleiekjede i Norge som tilbyr en 100 prosent nett- og mobilbasert løsning for leie av bil.


Annonsør:

Sixt bilutleie Drammen

Dette er et annonsebilag fra Sixt bilutleie Drammen.



– Nå kan kunden ordne alt på mobilen og gå rett til leiebilen, uten å kaste bort tid i kø og på papirarbeid. Vi tror kundene kommer til å sette stor pris på denne løsningen, sier Ingvild Torp Pedersen, Chief Brand Officer i Sixt Bilutleie.

Sixt fast track lanseres mandag 20. mai på flyplassene i Bodø, Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger, Ålesund, Evenes og på Gardermoen. I tillegg tas det i bruk ved Sixt´s kontorer i Oslo og Bergen sentrum. Sixt har som mål at minst 20 prosent av kundene deres registrerer seg som Fast Track-kunder i løpet av 2019.

BOOK BIL ONLINE HOS SIXT I DRAMMEN

Fasttrack1.jpg

Enklere kundereise

Sixt Bilutleie har brukt mye tid på å utvikle den teknologiske plattformen for Sixt fast track. Den gjør det mulig for kundene å bestille, hente og levere leiebil, uten å være i direkte kontakt med firmaets medarbeidere.

Du bestiller bil via nettsiden og går direkte til Sixt´s bilutlevering når du ankommer flyplassen eller byen. Ved hjelp av en kode som du mottar på mobilen, får du tilgang til bilnøkler fra en mobilstyrt nøkkelboks. Når du bestiller bil, får du også tilbud om ekstra forsikring og oppgradering av biltype. Når bilen leveres, er det bare å parkere den og benytte nøkkel-innkast.

– Mange som leier bil hos oss, har dårlig tid og skal rekke møter og avtaler. De vil bruke minst mulig tid på henting og levering. Nå forenkler vi hele kundereisen og sparer tid og ressurser både for kunden og oss selv. En vinn-vinn-situasjon, sier Torp Pedersen.

fasttrack.jpg
Slike mobilstyrte nøkkelskap sørger for at leiekundene enkelt kan betjene seg selv når de
leier bil.

Registrering

Sixt Bilutleie har selv utviklet programvaren til Sixt fast track. Det mobilstyrte nøkkelskapet er utviklet og tilpasset av teknologifirmaet Sharebox i Arendal. Torp Pedersen sier det har vært mange utfordringer underveis.

– Mange ting må være på plass før man kan låne ut bil til noen; førerkort, forsikringer og sikker identifisering av leietaker. Det betyr at alle som ønsker å benytte seg av den nye ordningen, må registrere seg som Sixt-kunde og fast track-kunde på våre hjemmesider. Man fyller inn nødvendige personopplysninger, inkludert kredittkortinformasjon og får passord, sier Torp Pedersen.

Når bilen hentes, får man opp et skjema på mobilen der eventuelle småskader på leiebilen er avmerket. Kundene må da sjekke at det ikke er andre skader på den og kvittere med godkjent, før man tar bilen i bruk. Sixt fast track vil i første omgang kun være tilgjengelig for faste kunder.

– Vi i Sixt Bilutleie er stolte av å være først ute med en sømløs fast track-løsning for bilutleie. Vi kommer til å videreutvikle og forbedre systemet kontinuerlig for å gi kundene våre en mest mulig stressfri leiebil-opplevelse, sier Torp Pedersen.

Sixt1.jpg– Nå kan du bestille og hente og levere leiebil på mobilen, uten å stå i kø eller snakke med noen; enkelt og effektivt, sier Ingvild Torp Pedersen, Cheif Brand Officer i Sixt Bilutleie.

LEIEBIL I DRAMMEN? BESTILL HER
Fakta Sixt Bilutleie

• Sixt er Tysklands største bilutleiefirma og ble etablert for mer enn 100 år siden. Er i
dag representert i mer enn 100 land verden over
• Sixt Norge ble etablert i 2005 og har i dag 70 utleiesteder
• Selskapet har 250 ansatte og en flåte på 3000 biler. Omsetningen rundet 400
millioner kroner i 2018
• Sixt´s norske hovedkontor holder til i Kristiansand

Denne teksten er kommersiell markedsføring og inneholder annonselenker.