Årets butikk to år på rad

Den danske hvitevarekjeden Skousen har på 2 1/2 år i Norge vokst til hele 25 butikker, og ekspansjonen fortsetter.


Annonsør:

Skousen Hvitevarer

Dette er et annonsebilag fra Skousen Hvitevarer.



Som den åttende butikken har avdeling Drammen vært blant de som introduserte kjeden til Norge i den spede begynnelse. Butikken seilte raskt opp som det norske flaggskipet og stakk av med prisen årets butikk i 2015. Bragden gjentok de også i 2016, og har etablert seg ytterligere i drammensregionen.

- Det har virkelig vært et lite eventyr. Nøkkelen til suksessen tror jeg ligger i konseptet, blandet med ekstrem dedikasjon fra de ansatte i butikken. Som faghandel og spesialist på hvitevarer får vi et større fokus på kun denne varegruppen, sier butikksjef Geir Stian Jørgensen.


Skousen «matcher laveste nettpris» så kundene vet de alltid får billigste pris i landet på varene de handler.

- Vi er også et mindre og mer intimt varehus med kun heltidsansatte, så våre kunder kan ofte forholde seg til kun èn person hele veien. I og med at dette er en franchise så møter kunden ansatte som er ekstremt dedikerte. Tilbakemeldingene fra våre kunder er at det er svært hyggelig å handle hos oss, og at de setter stor pris på vår høye grad av kunnskap, sier Jørgensen.

Butikken som ligger i det gamle Bohus-bygget på Åssiden har også gjennomgått en stor forvandling siden oppstarten. Utstilt sortiment har blitt omtrent fordoblet i antall, og nye unike varer har dukket opp.


Hva skal til for å kåres til «beste butikk»?

- Det er en helhetsvurdering som har å gjøre med omsetning, markedsandel, kostnadskontroll, tilbakemeldinger fra kunder, samt hva avdelingen gir tilbake til kjeden som for eksempel solidarisk hjelp til andre avdelinger. Samtidig er butikkens ansatte som en liten familie, og har utviklet en sunn og folkelig kultur, som lett kan merkes når man går inn i butikken, sier Jørgensen.


- Hvordan er planene videre?

- I det store bildet så ønsker vi å kjøre hardt på konseptet med laveste pris kombinert med beste service. Vi søker kontinuerlig forbedring på alle plan, så videreutvikling av våre verdifulle ansatte står høyt på listen. Ingenting er viktigere for oss enn vår faglige kompetanse og de relasjoner vi bygger med våre mange fornøyde kunder. Videre ønsker vi også enda flere premiumprodukter for å ha litt mer spesielle ting å by på enn det man finner i de andre kjedene, sier Jørgensen.

Butikken feirer 2 år med et tre dagers braksalg fra torsdag 31. august til lørdag 2. september.

Tilbudene kan sees her!








Denne teksten er kommersiell markedsføring og inneholder annonselenker.