En Rema-butikk HELT utenom det vanlige!
De ansatte i Rema 1000 Hokksund har valgt en unik markedsføringsstrategi med like stort fokus på de ansatte som på varene.
ØVRE EIKER: Rema 1000 i Hokksund er ikke som alle andre matbutikker. Her jobber det nemlig en gjeng ansatte som er usedvanlige aktive på sosiale medier - spesielt Facebook.
Kjøpmannen og butikkens ansatte underholder følgerne sine i form av morsomme videoer og spennende konkurranser, og de ansatte ser ut til å stortrives på jobb.
Bjørn Vegard Augdal er kjøpmann for den aktuelle butikken, og tar ikke æren for de morsomme facebookinnleggene alene.
- Vi startet med denne typen bruk av Facebook for et drøyt år siden og det er min ansatt, Mathilde Schinnes, som er «primus motor» bak dette stuntet.
Se Mathilde i sitt ess:
Kjøpmannen sier de får positive tilbakemeldinger både fra kunder og ledelse.
- De fleste syns det er veldig morsomt! Videoene lages i tillegg i åpningstidene, så vi får bra med publikum under innspilling, sier han og ler.
- Ledelsen syns det er fantastisk. Påskefilmen vår ble vi faktisk bedt om å lage, og vi fikk frie tøyler.
Pionerer på Facebook
Tanken om en facebookside kom riktignok utenfra, men måten vår butikk gjør det på kom fra de ansatte på huset.
- Vi har forsøkt å finne vår egen vei for å skille oss ut litt. Vi har vært litt bevisst på å vise frem menneskene i butikken, og ikke bare varene.
Og kjøpmannen er kjapp i replikken på spørsmål om han tror de ansatte trives på jobb.
- At vi har et godt arbeidsmiljø på huset, det tror jeg absolutt!
God påske!
LES OGSÅ: Full fjortisfest på torget