REMA1000 HOKKSUND: Disse butikkmedarbeiderne underholder følgerne sine på Facebook med morsomme videoer, kampanjer og konkurranser.

En Rema-butikk HELT utenom det vanlige!

De ansatte i Rema 1000 Hokksund har valgt en unik markedsføringsstrategi med like stort fokus på de ansatte som på varene.

Publisert Sist oppdatert

ØVRE EIKER: Rema 1000 i Hokksund er ikke som alle andre matbutikker. Her jobber det nemlig en gjeng ansatte som er usedvanlige aktive på sosiale medier - spesielt Facebook.

Kjøpmannen og butikkens ansatte underholder følgerne sine i form av morsomme videoer og spennende konkurranser, og de ansatte ser ut til å stortrives på jobb.


Bjørn Vegard Augdal er kjøpmann for den aktuelle butikken, og tar ikke æren for de morsomme facebookinnleggene alene.

- Vi startet med denne typen bruk av Facebook for et drøyt år siden og det er min ansatt, Mathilde Schinnes, som er «primus motor» bak dette stuntet. 

Se Mathilde i sitt ess:


Kjøpmannen sier de får positive tilbakemeldinger både fra kunder og ledelse.

- De fleste syns det er veldig morsomt! Videoene lages i tillegg i åpningstidene, så vi får bra med publikum under innspilling, sier han og ler.

- Ledelsen syns det er fantastisk. Påskefilmen vår ble vi faktisk bedt om å lage, og vi fikk frie tøyler.

Pionerer på Facebook

Tanken om en facebookside kom riktignok utenfra, men måten vår butikk gjør det på kom fra de ansatte på huset.

- Vi har forsøkt å finne vår egen vei for å skille oss ut litt. Vi har vært litt bevisst på å vise frem menneskene i butikken, og ikke bare varene. 

Og kjøpmannen er kjapp i replikken på spørsmål om han tror de ansatte trives på jobb.

- At vi har et godt arbeidsmiljø på huset, det tror jeg absolutt! 

God påske!


LES OGSÅ:  Full fjortisfest på torget

REKLAMERER FOR EGEN APP: Slik skal det visst gjøres.
Powered by Labrador CMS