ANNONSE

DELTAR PÅ PRISUTDELING: Gulskogens senterleder Elisabeth Lohk gleder seg over vellykket konsept.
FOTO: GULSKOGEN SENTER

Gulskogen nominert til prestisjepris for nytt konsept

Kjøpesenteret er nominert til «Den Gylne Idé» for kampanjen «Let's Play» som ble lansert i sommer.


Redaksjonen

 22.09.17, kl. 11:13
 29.09.17, kl. 06:44


ANNONSE

 

DRAMMEN: Nordic Council of Shopping Centers har nominert Gulskogens kampanje «Let’s Play» i kategorien «Den Gylne Idé».

Kampanjen skal få senteret til å fremstå mer lekent og inspirerende, og er et tilsvar på den økende netthandelen, uttaler senteret i en pressemelding. 

Nordic Council of Shopping Centers deler årlig ut prisen Den Gylne Idè til årets mest kreative og effektfulle markedsaktiviteter. Prisen Den Gylne Idé er inndelt i 2 klasser; Kampanje og Åpen Klasse. Gulskogens bidrag er nominert i Åpen Klasse sammen med bidrag fra Sartor Storsenters «Pådriver for innovasjon» og Storo Storsenters «Julelunsj i en vrien tid».

Vinneren blir kåret under NCSC Awards 19. oktober på Kjøpesenterkonferansen i Stavanger.

Fokus på opplevelser

Våren 2017 lanserte Gulskogen det de kaller et nytt kommunikasjonskonsept; «Let’s Play».

- Konseptet tar utgangspunkt i den voksende trenden retailtainment; en kombinasjon retail og entertainment, som er et ledd i å møte nye utfordringer i bransjen og styrke lokal posisjon. Idéen er å vise at et kjøpesenter ikke bare er et sted man handler, men også et sted som tilbyr gode og nære øyeblikk, fulle av spennende opplevelser, uttaler senterleder Elisabeth Lohk.

Overrasket kundene med gaver

Ved lanseringen ønsket Gulskogen å overraske kundene med et hjertevarmt gavedryss på en leken og utradisjonell måte. Samtidig ble senterets butikkonsepter presentert på en ny og spennende måte.

I fellesarealene ble det bygget en enorm gavepakke som inneholdt 12 flotte gaver fra butikkene på senteret. Hvorfor gaven stod der ble det ikke informert om, så kundenes nysgjerrighet ble pirret.

FOTO: GULSKOGEN SENTER

- På den store dagen ble 12 tilfeldige besøkende valgt ut og overrasket med gavedryss. Først ut var en liten jente som fikk åpne den store pakken som inneholdt en liten barnesykkel. Deretter skulle hun peke ut neste kunde etter forhåndsdefinert kjønn og alder som skulle få neste gave. Slik fortsatt det - med stort engasjement fra kundene. Både store og små ble involvert og deltok med begeistring på gaveutdelingen, forteller Lohk.

Positiv oppmerksomhet

Juryen uttaler at «det å bygge nysgjerrighet og engasjere kundene er viktig i forhold til målsettingen om å ivareta den lokale posisjonen som et sted hvor det også skjer noe utenom det vanlige».

- Jeg er veldig stolt over nominasjonen og vil trekke frem Gulskogen-teamets sterke engasjement og butikkenes velvillige innstilling og enestående bidrag. Det å bli nominert er i seg selv en ære, det betyr at vi har utmerket oss med et konsept som anerkjennes og skaper positiv oppmerksomhet hos våre besøkende og i bransjen generelt. Det er utrolig hyggelig, sier senterleder Elisabeth Lohk.

LES OGSÅ: Gulskogen Senter vant pris for motorsport-kampanje


FØLG DRAMMEN LIVE24 PÅ FACEBOOK

TILBAKE TIL FORSIDEN


ANNONSE