ANNONSE

FOTO: ISTOCKPHOTO / GETTYIMAGES / BrianAJackson

Kom i gang med trening i høst!

Sommeren er i ferd med å ebbe ut og høsten banker på døren. La fjernkontrollen ligge og sofaen stå tom litt til…


Redaksjonen

 06.09.17, kl. 08:25
 14.09.17, kl. 15:28


ANNONSE

 

HELSE: Er du som meg så har du lært deg å nyte alle årstidene i all den tid vi bor i Norge. Her kommer 10 enkle tips til hvordan du kan holde energien fra sommerens sol:

1) Lag en plan for hvor mye og hvor ofte du skal være i aktivitet. Ikke legg opp til noe du kansje akkurat klarer. Legg opp til noe du vet er overkommelig og la alt annet bli en bonus.

2) Når det blir mørkere er det enklere å legge seg om kvelden. Sørg for å få nok søvn!

3) Spis minst ett måltid med noe du vet er bra for deg hver dag! Prøv en ny grønnsak eller frukt. Det finnes garantert mye du ikke har smakt.

4) Ikke la været bli en hindring. Du trenger ikke det nyeste innen teknisk bekledning for å komme deg ut. Vi har ikke vondt av litt regn - så lenge du holder kroppen i gang så blir du varm

5) Lag deg en god spilleliste eller last ned en lydbok du kan høre på når du trener.

6) Lag en avtale med en venn eller flere. Alle er enige i at det å ha en avtale er meget effektivt når treningslysten uteblir for alvor.

7) Sett deg et mål! Det kan være et mål du sier høyt, eller du kan ha det helt for deg selv. Poenget med et mål er at det skal jobbes imot. Når du når målet du har satt deg så betyr det like mye uansett hva det er. Det skal være ditt!

8) Bli venn med deg selv. Fokuser på det som faktisk bli bedre. Mange tenker på hvor langt det er igjen. Tenk heller på at du endelig er på vei..

9) Frigjør tankene! Alt trenger ikke ha en fasit for å være trening. En tur på trampolina med barna, en gåtur med hunden, gå til butikken eller rusle en tur i lunsjen er faktisk aktivitet. Hvor mye aktivitet det skal være bestemmes av lengden og intensiteten på det du gjør.

10) Ikke gi deg! Det tar tid å etablere en vane. Gi deg selv en periode på minst tre måneder, så vil du kjenne effekten av endringene du har gjort, og motivasjonen kommer snikende.


Du har sikkert hørt mange av tipsene før. Det er fordi de funker! Trening er enkelt. Ta sjansen på å gjøre det så enkelt og «u-sexy» som mulig og du vil faktisk klare å gjenomføre!

Forfatter:
BJØRN MYHRE NILSEN
OLYMPUS TRENING

LES OGSÅ: Her er PT-ens råd for treningsmotivasjon i sommer


FØLG DRAMMEN LIVE24 PÅ FACEBOOK

TILBAKE TIL FORSIDEN


ANNONSE