ANNONSE

100% VOLVO: Plassjef Hans Erik Kosberg gleder seg til å ta imot nye og gamle kunder i Bilias dedikerte Volvo-lokaler.
ALLE FOTO: ALEXANDER JANSEN / DRM24

Ønsker Volvo-kundene velkommen til nytt butikkonsept

En fullkommen Volvo-opplevelse er målet når du ankommer Volvos nyoppussede showroom-lokaler hos Bilia Drammen.


Alexander Jansen

 01.02.17, kl. 20:01
 07.08.17, kl. 00:31


ANNONSE
ANNONSE

 

LIER: I disse dager legges siste hånd på verket etter nok en omfattende ombygging hos Bilia på Vitbank. 

Forhandlerens tre bilmerker Volvo, BMW og Ford har nå blitt helt separert etter nye krav fra bilfabrikantene, og spesielt hos Volvo vil kundene oppleve en markant forvandling.

Målet er en dedikert og gjennomført Volvo-opplevelse hvor ingen ting er overlatt til tilfeldighetene - omtrent som å vandre inn i en av bilfabrikantens reklamefilmer - gjennomsyret av skandinavisk natur og minimalistisk luksus.

NYTT SHOWROOM: Tidligere kunne man via felles inngang vandre gjennom alle nybilavdelingene fordelt på flere merker hos Bilia. Det er det nå slutt på.

Med et nytt og lekkert inngangsparti i lyst eiketre og glass, blir kundene ønsket velkommen av en vertinne som hjelper deg videre uansett om målet er ny bil, en tur på verksted eller handle utstyr og tilbehør fra delelageret. 

- Vi ønsker at alle skal bli sett og få en hyggelig velkomst til vårt anlegg. På Volvospråket heter det Volvo retail experience, og er det siste innen interiørkonsept fra Volvo. Alt skal ha en egen touch og feel, og alt er levert fra Volvos egen leverandør. Rett og slett mer mer Volvo-feeling, sier plassjef Hans Erik Kosberg.

VÄLKOMMEN: Hos alle Volvo-forretninger i verden blir du nå ønsket velkommen på svensk.

I tillegg til en større nybilutstilling med alle Volvos modeller, er kundenes velbehag lagt mer vekt på enn noensinne. Det er lysere og enklere, men samtidig sofistikert. 

- Her skal kundene kunne sitte og slappe av, se på TV, bruke kjøkkenavdelingen hvor det venter fersk kaffe og nystekte bakevarer, mens barna kan leke på eget område, forteller Kosberg.

Bygg bilen i butikken

Omgitt av skandinaviske landskapsbilder i kinoformat venter siste skrik innen bilshopping i nybilutstillingen - noe Bilia kaller konfigurasjonsområde - eller bilstudio. 

- Her skal kundene få se på vareprøver, kjenne på skinnet de ønsker i setene, se lakkprøver, listverk og annet. Via skjermen på veggen bygges bilen ferdig, og kundene får en helt annen opplevelse av å handle bil, sier Kosberg. 

BILSTUDIO: - Her kan kundene skreddersy bilen etter egne preferanser via datasimulator og tilgang på vareprøver, forteller plassjef Hans Erik Kosberg.

Bilia åpner i disse dager tre nye showroom, lokalisert i Drammen, på Fornebu og Økern i Oslo.

- Fantastisk fart i Volvo-skuta

Kosberg forteller at Volvo-salget er i kraftig vekst - spesielt etter at nye XC90 ble lansert.

- Volvo er på en fantastisk reise om dagen, og interessen er økende. Det store volumet nå er plugin-hybridene, som har tatt helt av. Det er dyre biler med høy verdi, men som kommer gunstig ut avgiftsmessig, forteller Kosberg.

FEATURE-BIL: Denne plassen i Volvos nye lokaler er reservert kampanjemodeller og nylanseringer.

Ifølge Kosberg hadde man forventet en økning i Volvo-salget, med bakgrunn i nye modeller og drivlinjer. Men ikke så kraftig som man opplever hittil i år. Grunnen er økte insentiver fra staten, i form av enda gunstigere nybilavgifter fra nyttår for hybridbiler.

- Jeg tror vi sjelden har hatt en sånn start på året. Fra januar i fjor har vi tredoblet antall biler solgt. Det er en drøm, sier Kosberg.

Nå er det splitter nye V90 som står for mye av oppmerksomheten. Bilia Drammen har allerede solgt over 80 eksemplarer siden introduksjonen, noen av bilene er allerede levert kundene, mens over 60 stykker venter på ny V90 - mange av dem er topputgaven T8 med 408 hestekrefter og plug-in hybridteknologi.

VOLUMSELGER: Nye Volvo V90 står for en stor andel av nybilsalget. Bilia Drammen har solgt over 80 eksemplarer siden lansering.

Stor forventninger til V90 CC

Siste skudd i modellfamilien er V90 Cross Country, arvtageren til dagens XC70 og en bil som trolig blir tatt svært godt imot i det norske markedet. Bilen blir lansert i det norske markedet i februar.

- Vi har allerede forhåndssolgt 13 biler bare her hos oss. De første er trolig leveringsklare i mai, forteller Kosberg.

I løpet av to år kommer nye XC90 faktisk til å være den eldste bilen i Volvo-lokalene på Vitbank, da utskifting S60/V60/XC60 også står for tur, samt noen nye modeller som er helt nye i Volvo-porteføljen. Dermed er hele modellparken fornyet i løpet av få år, og en helt ny generasjon Volvo er født.

VAREPRØVER: Detaljene er viktig når man skal handle ny bil, og her kan man studere og kjenne på for eksempel skinnprøver før man bestemmer seg.

 


FØLG DRAMMEN LIVE24 PÅ FACEBOOK

TILBAKE TIL FORSIDEN


ANNONSE