Ta grep og finn treningsformen

Treningsleder Anita Monsen gir deg sine fem beste treningstips.


Annonsør:

Drammensbadet

Dette er et annonsebilag fra Drammensbadet.





Sliter du med å finne motivasjon til å trene? Da er du ikke alene. Hverdagen er travel nok som den er og for mange kommer treningen i andre - eller kanskje til og med siste - rekke. 

Men har du satt deg et mål om å komme i bedre form til sommeren, er det på høy tid å gjøre noe med det nå. Det er aldri for sent å starte, men det er heller ingen grunn til å vente.

Anita Monsen jobber som treningsleder på Drammensbadet. Her er hennes fem beste tips for å komme i gang med treningen:
  1. Få eksperthjelp:
    - Er du nybegynner og litt usikker på hvordan du skal komme i gang med treningen, kan det være lurt å ta kontakt med en treningsleder. Vår jobb er å motivere og hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram som passer for akkurat deg og din kropp. Vi viser deg hvordan du gjør de ulike øvelsene riktig, og du kan booke oppfølging etter behov – helt gratis.
  2. Start forsiktig:
    - En stor feil mange gjør, er å gå for hardt ut. Ønsker du å komme i gang med trening etter en lang treningspause, kan det være lurt å starte pent. Velg noen få øvelser du kan komme i gang med, og som ikke tar altfor lang tid. Når du vet at treningsprogrammet er gjennomførbart, er det lettere å komme seg på trening.
  3. Sett deg et realistisk treningsmål:
    - Det er langt enklere å nå treningsmålet ditt om du følger en realistisk og overkommelig treningsplan. Det finnes ingen quick fix, en sterkere og sunnere kropp bygges over tid ved å skape gode og sunne vaner.
  4. Ut av komfortsonen:
    - Når du har lært deg teknikk og kroppen har blitt vant til treningen, må du presse deg såpass hardt at du kommer deg ut av komfortsonen. Trening, enten det er utholdenhetstrening eller styrketrening, skal gjøre litt vondt!
  5. Variér treningen:
    - Variasjon er viktig for både motivasjon og progresjon. Har du hatt det samme programmet over lang tid kan det være lurt å gjøre noen endringer. Kroppen tilpasser seg belastningen den utsettes for og liten variasjon vil derfor gi dårligere treningseffekt. Øk vektbelastningen etter hvert som muskelstyrken din øker, varier med antall repetisjoner, sett og pauser. Bytt ut øvelser og prøv ulike metoder. Kombiner gjerne trening på land med trening i vann, da får du trent hele kroppen. Ingenting er bedre enn å avslutte en litt hard treningsøkt med en deilig svømmetur etterpå. Er du i tvil på hvordan du kan variere, så husk at du alltid kan spørre en treningsveileder om hjelp.
Bli medlem ved Drammensbadet her - ved innmelding før 04.02.18 vil du få en flott «stupepakke»!
Denne teksten er kommersiell markedsføring og inneholder annonselenker